1. הברית החדשה מספרת שישו נולד באופן מביך ביותר, בלשון המעטה, לאחר שמרים הבתולה המאורסת ליוסף התעבּרה לפתע מרוח הקודש, בעוד שלכל אדם שפוי ברור איך אישה נכנסת להריון על פי המציאות.. המצאה זו נועדה לכסות על חוסר נאמנותה של מרים לארוסהּ, וכדי להראות שישו "המשיח" נולד באופן שמימי ולא בחטא. חוקרי הברית החדשה תמימי דעים שבכתבי הנצרות המקוריים סיפור זה כלל לא קיים ומדובר על הוספה מאוחרת, כך סוברים למשל: הפילוסוף הגרמני יוחנן גוטפריד הרדר, והסופר הנוצרי ארתור ויגאל (The Paganism in Our Christianity pp 39 46) ורבים אחרים.
ואכן מעשיית לידת הבתולין מופיעה רק בבשורה על פי מתי ולוקס. מרקוס ויוחנן מעולם לא שמעו על זה, וכך גם בכל האגרות שבברית החדשה, ופאולוס בכלל אומר על ישו: "יְלוּד אִשָּׁה" (אל הגלטיים ד, 4). בקיצור, ברור שישו נולד באופן חשוד ומביך ביותר.
2. הברית החדשה עמוסה וגדושה במוטיבים אליליים. והיא בעצמה טוענת שישו החל את חייו כאליל פגאני שמשתחווים לו: "בְּעֵת שֶׁנּוֹלַד יֵשׁוּעַ בְּבֵית לֶחֶם יְהוּדָה.. וּבָאנוּ לְהִשְׁתַּחֲווֹת לו.." (מתי ב, 1 2) "הֵם.. נָפְלוּ עַל פְּנֵיהֶם וְהִשְׁתַּחֲווּ לוֹ, וּפָתְחוּ אֶת צְרוֹרוֹתֵיהֶם וְהִגִּישׁוּ לוֹ מַתָּנוֹת: זָהָב וּלְבוֹנָה וָמוֹר" (מתי ב, 11). מזכיר את בודהה.
3. ישו היה גאוותן ואמר על עצמו: "וְהִנֵּה גָּדוֹל מִיּוֹנָה כָּאן.. וְהִנֵּה גָּדוֹל מִשְּׁלֹמֹה כָּאן" (מתי יב, 42 41) והוסיף: "בְּעוֹדֶנִּי בָּעוֹלָם אֲנִי אוֹר הָעוֹלָם" (יוחנן ט, 5) ומצחיק לראות שלא היסס לטעון: "עָנָו אֲנִי וּנְמוּךְ רוּחַ" (מתי יא ,29).
4. ישו לימד ואמר דברים אבל עשה את ההפך הגמור: "הַסּוֹטֵר לְךָ עַל הַלְּחִי הַיְמָנִית, הַפְנֵה אֵלָיו גַּם אֶת הָאַחֶרֶת" (מתי ה, 38)
אבל ברגע המבחן כשקיבל בעצמו סתירה ממשרתי הכהן הגדול, הוא לא הפנה את הלחי השנייה אלא ענה בעוז ובחוצפה: "..סָטַר אַחַד הַמְשָׁרְתִים הָעוֹמְדִים שָׁם עַל לֶחְיוֹ שֶׁל יֵשׁוּעַ.. הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: "אִם דִּבַּרְתִּי רָעָה, הָעֵד עַל הָרָעָה! אַךְ אִם נְכוֹנָה, מַדּוּעַ תַּכֵּנִי!? " (יוחנן יח, 22 23).
הוא גם לימד שצריך לתת את כל הרכוש לעניים: "..לֵךְ מְכֹר אֶת רְכוּשְׁךָ וְתֵן לָעֲנִיִּים.." (מתי יט 21), אבל הוא בעצמו ניצל מסכנים שמימנו אותו: "..וְרַבּוֹת אֲחֵרוֹת אֲשֶׁר כִּלְכְּלוּ אוֹתוֹ מִנִּכְסֵיהֶן" (לוקס ח, 3).
5. הברית החדשה מספרת שישו היה אלים: "יֵשׁוּעַ נִכְנַס לְבֵית הַמִּקְדָּשׁ וְגֵרֵשׁ אֶת כָּל הַמּוֹכְרִים וְהַקּוֹנִים בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ וְהָפַךְ אֶת שֻׁלְחֲנוֹת מַחֲלִיפֵי־הַכְּסָפִים וְאֶת כִּסְאוֹת מוֹכְרֵי הַיּוֹנִים" (מתי כא, 12)
"הוּא הֵכִין שׁוֹט מֵחֲבָלִים וְגֵרֵשׁ אֶת כֻּלָּם מִבֵּית הַמִּקְדָּשׁ.. כֵּן גַּם פִּזֵּר אֶת מַטְבְּעוֹת הַחַלְּפָנִים וְהָפַךְ אֶת הַשֻּׁלְחָנוֹת" (יוחנן ב, 15).
"המשיח" הופך שולחנות ומצליף בבני אדם עם שוט? כנראה שהוא לא קרא שבתנ"ך כתוב: "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם" (משלי ג, יז)
6. ישו גרם לסכסוכים משפחתיים ולמלחמות, בעוד שהתנ"ך אומר שהמשיח ישכין שלום עולמי, אבל ישו כנראה לא שמע על זה ואמר:
"מִי שֶׁבָּא אֵלַי וְאֵינֶנּוּ שׂוֹנֵא אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו, אֶת אֶחָיו וְאֶת אַחְיוֹתָיו וְאַף אֶת נַפְשׁוֹ שֶׁלּוֹ, אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי" (לוקס יד, 26)
ולא נרגע עד שאמר: "לֹא בָּאתִי לְהָטִיל שָׁלוֹם אֶלָּא חֶרֶב, שֶׁהֲרֵי בָּאתִי לִגְרֹם פִּלּוּג בֵּין אִישׁ לְאָבִיו, בֵּין בַּת לְאִמָּהּ" (מתי י, 34 35). לא נשמע כמו המשיח התנכ"י..
7. ישו נהג בחוסר צניעות משווע עם נשים: "אָז לָקְחָה מִרְיָם בֹּשֶׂם נֵרְדְּ זַךְ וְיָקָר.. מָשְׁחָה אֶת רַגְלֵי יֵשׁוּעַ וְנִגְּבָה אוֹתָן בְּשַׂעֲרוֹתֶיהָ" (יוחנן יב, 3) "נִגְּשָׁה אֵלָיו אִשָּׁה שֶׁהֶחֱזִיקָה פַּךְ שֶׁמֶן וּבוֹ בֹּשֶׂם יָקָר מְאֹד וְיָצְקָה אוֹתוֹ עַל רֹאשׁוֹ" (מתי כו, 7).
אשה מורחת שמן על רגלי "המשיח" ומנגבת עם השיער שלה?..
ממש מוזר כי התנ"ך אומר שהמשיח יהיה ירא שמים: "וְנָחָה עָלָיו רוּחַ ה'.. וְיִרְאַת ה'" (ישעיהו יא, ב)